Monday, 6 October 2008

Πόλη - Έρωτας


Πολύ σωστούς βρίσκω τους ανθρώπους στο δημιουργικό του τμήματος marketing γνωστής τράπεζας, που δημιούργησαν (δημιουργικό - δημιούργησαν), ένα δισέλιδο φυλλάδιο προώθησης (leaflet, που λέγαν και στο χωριό μου, γιατί πρόσφατα υιοθετούν αμερικανιές τύπου handbill), με την παρούσα φωτογραφία στην πρώτη σελίδα.

Θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το γνωστό κλισέ της «ερωτικής πόλης», που στους περισσότερους Θεσσαλονικείς (στη συντριπτική πλειοψηφία τους μέτοικοι, που πλέον θεωρούν εαυτούς γηγενείς) δεν αρέσει, αλλά προτίμησαν να περάσουν σε άλλο επίπεδο.

Η πόλη αυτή δεν είναι απλά ερωτική. Η πόλη αυτή ΕΙΝΑΙ Ο ΕΡΩΤΑΣ.

Λογική προσέγγιση, αν συγκρίνει κανείς τα συναισθήματα που νιώθει ο ερωτευμένος και ο κάτοικος της Θεσσαλονίκης.

Το πρώτο φτερούγισμα της καρδιάς, όταν ξυπνάς το πρωί και ανοίγοντας το παράθυρο, αιωρούμενα τοξικά μικροσωματίδια, αυτά που με την μεγάλη παρουσία τους μας έχουν φέρει στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, γαργαλάνε τα ρουθούνια σου.

Το σφίξιμο στο στομάχι, όταν αντικρίζεις το υπερ-μποτιλιάρισμα στα πεζοδρόμια παραμονές εορτών, από τους αλλόφρονες υποψήφιους καταναλωτές, που «πάνε για ψώνια» σα να μην υπάρχει αύριο.

Το θολωμένο μυαλό, που κρατά τη λογική σου σε… χαμηλές πτήσεις, όταν ήδη ψάχνεις για μια γαμημένη θέση parking, για δύο ώρες και βλέπεις τους υπαλλήλους του Δήμου, στην υπηρεσίά αποκομιδής απορριμάτων, να εργάζονται μέρα-μεσημέρι σα να είναι απολύτως φυσιολογικό.

Αααααχ! Έτσι ακριβώς, με πολλά ‘α’ και μόλις ένα ‘χου’. Αυτός είναι ο ορθός αναστεναγμός. Να δείξει την αγανάχτηση, που νιώθεις όταν είσαι στην πόλη, και το ντέρτι σου όταν είσαι μακριά από αυτήν.